Image default
FITNESS PILATES ΑΣΚΗΣΗ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ

Πως θα αντιμετωπίσω το lockdown με pilates!

Στις μέρες μας ζούμε μια διαφορετική καθημερινότητα με κυρίαρχο στοιχείο την πρωτόγνωρη κατάσταση του lockdown που έχει ως αντίκτυπο τη παραμονή μας στο σπίτι για αρκετό διάστημα με σκοπό να προστατέψουμε τους εαυτούς μας, την οικογένεια και τους φίλους μας. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου είχαμε εφεύρει και συνεχίζουμε να εφευρίσκουμε νέους τρόπους να παραμείνουμε σωματικά και ψυχικά υγιείς.

 

Από την άλλη μεριά πολλοί θα αναρωτηθούν τι σχέση έχει η μέθοδος Pilates με την εμπειρία του εγκλεισμού στο σπίτι και αν και κατά πόσο θα μπορούσε να επηρεάσει την ψυχολογία μας όπως και τη διάθεση μας. Το μόνο σίγουρο είναι ότι αν δεν έχετε δοκιμάσει ήδη τη μέθοδο Pilates, θα εντυπωσιαστείτε με το πόσο αποτελεσματική είναι στο να παραμείνετε σε φόρμα.

 

Μια από τις αρχές της μεθόδου Pilates είναι ότι η καλή φυσική κατάσταση είναι βασική προϋπόθεση για την ευτυχία. Ο Joseph Pilates πίστευε ότι για να φτάσουμε στην ευτυχία είναι απαραίτητο να κατακτήσουμε τον έλεγχο του σώματός μας. Η ανάπτυξη αυτής της μεθόδου στηρίχθηκε κατά κύριο λόγο στην ισορροπία μεταξύ σώματος και μυαλού. Κάτι που βοηθάει στη μείωση του στρες, στη αρμονία των κινήσεων, στον ζήλο και τη μεγαλύτερη απόλαυση της ζωής.

 

Ερχόμενοι στο σήμερα, πέρα από το γεγονός ότι ζούμε στην εποχή της ταχύτητας, με κύριο χαρακτηριστικό τις σωματικές και πνευματικές απαιτήσεις που επηρεάζουν την υγεία και την ευτυχία μας, έρχεται να προστεθεί και ο ψυχολογικός αντίκτυπος του lockdown. Με αποτέλεσα να αυξάνονται οι ώρες που είμαστε καθισμένοι μπροστά στον υπολογιστή μας ή σκυμμένοι στα γραφεία μας, πλέον ο χώρος μας είναι πολύ περιορισμένος μέσα στα τετραγωνικά του σπιτιού μας και οι εξωτερικές μας δραστηριότητες έχουν μειωθεί στις άκρως απαραίτητες. Χωρίς όμως τη σωστή φροντίδα για το σώμα μας, είναι αδύνατο να αισθανθούμε καλά. Ζώντας όμως στην εποχή της τεχνολογίας μπορούμε να βρούμε εναλλακτικούς μεθόδους-τρόπους άσκησης  μέσα στο σπίτι μας για να μειώσουμε το στρες και την κούραση που νοιώθουμε από τη λανθασμένη στάση, την ελλιπή κίνηση και την απουσία σωστής αναπνοής. Έχοντας λοιπόν ως γενικό κανόνα τη διατήρηση του ελέγχου των μυών μας εφαρμόζουμε τη μέθοδο Pilates με στόχο την ενδυνάμωση και την ορθή χρήση τους στην καθημερινότητα.

 

Ακόμα πιο σημαντικό είναι να αναφέρουμε ότι η ομορφιά των ασκήσεων Pilates συνίσταται στο ότι γίνονται οπουδήποτε το σώμα μας μπορεί να χωρέσει άνετα ξαπλωμένο πάνω σε ένα οποιοδήποτε στρώμα παχύ και συμπαγές ώστε να υποστηρίξει και να προστατεύσει την ευαίσθητη περιοχή της σπονδυλικής σας στήλης. Δεν χρειάζεται ειδικός εξοπλισμός κυρίως στην αρχή για να κατακτήσετε τις αρχές όπως και τις ασκήσεις της μεθόδου. Με αυτή τη λογική μπορείτε να δημιουργήσετε μέσα στο σπίτι σας, έναν κατάλληλο χώρο άσκησης, έναν χώρο οικείο σε εσάς αλλά ταυτόχρονα  έναν χώρο που να σας κινητοποιεί να γυμναστείτε. Επειδή δεν θα έχετε τη δυνατότητα της παρουσίας ενός προσωπικού γυμναστή που θα σας διορθώσει, είναι σημαντικό να γνωρίσετε το σώμα σας πριν ξεκινήσετε και συνεχίσετε να προοδεύετε. Αν πάλι νοιώθετε ανασφάλεια να εκτελέσετε μόνοι σας τις ασκήσεις μπορείτε να παρακολουθήσετε online μαθήματα με την εξ αποστάσεως παρουσία του δασκάλου ή ακόμη μπορείτε να παρακολουθήσετε κάποιο βίντεο με απλές ασκήσεις  της μεθόδου Pilates που θα σας παρέχει κατευθυντήριες γραμμές για τη σωστή εκτέλεση των ασκήσεων.

 

Σήμερα, στην εποχή του lockdown, με αυτή η ραγδαία αλλαγή στην καθημερινότητά μας, είναι αναγκαίο να εντάξουμε τα χόμπι μας και κατ’ επέκταση τις δραστηριότητες του ελεύθερου χρόνου μας, που μας πρόσφεραν χαλάρωση και τόνωση, στον οικείο χώρο του σπιτιού μας. Μία από αυτές τις δραστηριότητες είναι και η σωματική άσκηση. Η μέθοδος  Pilates δεν είναι μια επίπονη τεχνική. Αντιθέτως, οι ασκήσεις εκτελούνται χωρίς να πιέζουμε τον εαυτό μας και απολαμβάνοντας τις ίδιες μας τις κινήσεις κάνοντας την γυμναστική δικό μας προσωπικό κομμάτι.

 

Τέλος, στη μέθοδο Pilates, όπως και στη ζωή, δεν υπάρχει τίποτα που θα γίνει μόνο του αν δεν το προκαλέσετε εσείς. Δεν υπάρχει κάποιος που θα πάρει την πρωτοβουλία να σας αλλάξει το σώμα σας αν δεν το πιστέψετε εσείς οι ίδιοι. Η φυσική και πνευματική δέσμευση που πρέπει  να  αναλάβετε για να επιτύχετε το στόχο σας είναι το πιο σημαντικό βήμα σ’ αυτή την εποχή των αλλαγών.

Δες εδώ και ποια είναι η σχέση του χορού με το pilates! Στο lockdown σου δίνεται η ευκαιρία να τα συνδυάσεις. Ακόμα να ξεκινήσεις?

Ποια είναι η σχέση του χορού με το pilates;

Related posts

Εσύ έχεις fitness playlist?

Στέλλα Δελατόλα

Aerial dance: η μαγεία του εναέριου χορού!

Κατερίνα Δημακοπούλου

Jump up to the sky, make yourself fly!

Leave a Comment

Facebook
Twitter
Youtube Channel
Pinterest
Instagram