Image default
FITNESS NEWS & TRENDS PILATES YOGA ΑΣΚΗΣΗ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ ΟΡΓΑΝΑ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑ & ΕΥΕΞΙΑ

Foam rollers ή κύλινδροι ισορροπίας Τι είναι και γιατί θα τους λατρέψεις

Τι είναι τα foam rollers

 

Τα foam rollers ή όπως είναι γνωστοί, οι κύλινδροι ισορροπίας έκαναν την εμφάνιση τους τα τελευταία χρόνια και πρόκειται για μικροόργανα γυμναστικής που έχουν γίνει ιδιαιτέρως δημοφιλή και κερδίζουν συνεχώς έδαφος στο χώρο του fitness.

Στην πραγματικότητα είναι ένα κυλινδρικό όργανο το οποίο άρχισε να χρησιμοποιείται από γυμναστές και επιστήμονες της άσκησης σαν ένα όργανο (props) χρήσιμο για yoga – pilates, crossfit, ασκήσεις ισορροπίας και μασάζ και πλέον έχει γίνει ένα απαραίτητο εργαλείο για κάθε αθλητή, ασκούμενο και για όλους όσους αγαπούν τη γυμναστική.

 

Που χρησιμοποιούνται

 

Τα foam roller χρησιμοποιούνται με μεγάλη επιτυχία ως props του πιλάτες σε ομαδικά ή ατομικά μαθήματα.

Παράλληλα οι αθλητές πλήθους αθλημάτων χρησιμοποιούν τα foam rollers στην φάση της αποθεραπείας τους για να διατείνουν και να χαλαρώσουν τους μυς τους.

Επιπλέον, μεγάλη μερίδα φυσικοθεραπευτών χρησιμοποιεί τους κυλίνδρους ισορροπίας για την αποκατάσταση τραυματισμών των πελατών τους.

Τέλος μια σειρά ασκήσεων με τα foam rollers έχει παρεμφερή αποτελέσματα με αυτά του αθλητικού μασάζ.

foam roller

Οφέλη χρήσης foam roller

 

Ο κύλινδρος ισορροπίας (FOAM ROLLER) σε συνδυασμό με τις κατάλληλες ασκήσεις, ενισχύσει την ισορροπία, βελτιώνει την μυϊκή ενδυνάμωση, αυξάνει την επίγνωση του σώματος και συμβάλει στη βελτίωση της ευλυγισίας.

 

Η χρήση του foam roller έχει ευεργετική επίδραση στη συνολική υγεία του ανθρώπου. Πιο συγκεκριμένα η χρήση του:

 

  • Ενδυναμώνει τον πυρήνα του σώματος (core training)
  • Συμβάλει στην αύξηση της ελαστικότητας των μυών
  • Βελτιώνει την αθλητική σας απόδοση
  • Συμβάλει στην αποκατάσταση μυϊκών τραυματισμών
  • Μειώνει την ένταση και τον πόνο των μυών
  • Αυξάνει την κυκλοφορία του αίματος
  • Βελτιώνει το εύρος κίνησης
  • Προλαμβάνει μυϊκούς τραυματισμούς
  • Βοηθάει στη διάταση των μυών

 

foam rollers

Πως μπορούν να συνδυαστούν

 

Κατά τη διάρκεια της εκγύμνασης οι κύλινδροι μπορούν να χρησιμοποιηθούν από μόνοι τους καθώς υπάρχει μεγάλη γκάμα ασκησιολογίου. Παράλληλα όμως τα foam roller μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε συνεργασία με λάστιχα αντίστασης, βαράκια, ring του πιλάτες καθώς και με μπάλες πιλάτες. Σε κάθε περίπτωση είναι απαραίτητο να συμβουλεύστε έναν επιστήμονα φυσικής αγωγής που θα ετοιμάσει για εσάς το κατάλληλο ατομικό πρόγραμμα άσκησης πάνω στις προσωπικές σας ανάγκες.

 

Μεγέθη και υλικά κατασκευής

 

Στην αγορά σήμερα τα μεγέθη των foam rollers ποικίλουν όπως και τα υλικά με τα οποία φτιάχνονται. Σε γενικές γραμμές θα πρέπει να γνωρίζεις ότι τα μικρά μεγέθη rollers χρησιμοποιούνται για τις πιο μικρές μυϊκές ομάδες ή από προχωρημένους αθλητές ενώ το μεγαλύτερο μέγεθος (90 εκατοστά) αφορά τον μέσο όρο των αθλούμενων ενώ μπορούν να πραγματοποιηθούν σε αυτό όλες οι ασκήσεις.

Η σκληρότητα και η μορφή της επιφάνειας του foam roller είναι το δεύτερο που πρέπει να σκεφτείς. Τα rollers με μαλακή υφή αφορούν τους αρχάριους αθλούμενους ενώ αυτά με πιο σκληρή υφή τους πιο προχωρημένους. Κύλινδροι με πλέγμα ή εξογκώματα στην επιφάνεια τους απευθύνονται σε πολύ προχωρημένους αθλητές ή για χρήση αθλητικού μασάζ ή trigger point θεραπείας.

κύλινδρος ισορροπίας

Γιατί να το δοκιμάσω

 

Οι ασκήσεις πάνω σε έναν κύλινδρο ισορροπίας είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικές και θα σε ιντριγκάρουν να τις κατακτήσεις. Παράλληλα θα σε βοηθήσει να συγκεντρωθείς και να πραγματοποιήσεις το ασκησιολόγιο με ιδιαίτερη επίγνωση των μυών σου το οποίο θα σου προσφέρει καλύτερα αποτελέσματα. Τέλος, ολοκληρώνοντας ένα μάθημα με foam roller θα έχεις γυμνάσει τους μύες σου και θα νιώθεις πιο ανάλαφρο το σώμα σου. Η κύλιση πάνω στον κύλινδρο θα σε βοηθήσει να διατείνεις και να χαλαρώσεις τους μυς σου στο τέλος του μαθήματος.

 

Ακόμα να το δοκιμάσεις? Κλείσε τώρα ένα μάθημα με foam roller με ένα γυμναστή και με ευχαριστείς αργότερα για αυτό!

Related posts

Γιατί άσκηση στο νερό;

Κωνσταντίνος Κάβουρας

Πας στη δουλειά με τα πόδια;

Μαρία Σέρτσου

Μείνε σε φόρμα στο σπίτι – Covid Edition

Κατερίνα Δημακοπούλου

Leave a Comment

Facebook
Twitter
Youtube Channel
Pinterest
Instagram