Image default

Όλοι μας γνωρίζουμε ποσό ιδιαίτερη είναι η περίοδος της εφηβείας και πόσο σημαντικό είναι το άτομο εκείνη την περίοδο να γνωρίσει και να αγαπήσει τον εαυτό του και το σώμα του, να θωρακίσει το χαρακτήρα του και να μάθει να βάζει τα δικά του όρια.

Οι μεταβολές πολλές και συνεχείς, τόσο στο σώμα όσο και στην ψυχολογία του ατόμου, καθώς επίσης και οι μαθητικές του υποχρεώσεις οι οποίες αυξάνονται καθώς σιγά σιγά γίνεται η προετοιμασία για τον επαγγελματικό του προσανατολισμό.

Οι έφηβοι στην εποχή μας αφιερώνουν επίσης αρκετό χρόνο στα social media/ video games, πράγμα το οποίο προκαλεί διάσπαση στην προσοχή τους και έλλειψη προσοχής και συγκέντρωσης. Η (χωρίς έλεγχο) χρήση του κινητού ή tablet έχει ως αποτέλεσμα τη μη σωστή κοινωνικοποίηση του ατόμου και φυσικά δε βοηθάει στη διαχείριση όλων των επικείμενων αλλαγών.

Η ανάγκη για σωματική άσκηση πιο επιτακτική από κάθε άλλη φορά, καθώς το άτομο χρειάζεται έναν τρόπο «διαφυγής» από την πιεστική καθημερινότητα, το άγχος των μαθημάτων αλλά και τις συναισθηματικές αλλαγές.

Είναι αποδεδειγμένο πως οι μαθητές που έχουν μια αθλητική δραστηριότητα, παρουσιάζουν βελτίωση στις μαθητικές τους επιδόσεις.·Γιατί λοιπόν να μην αποκομίσουμε το μέγιστο όφελος ενισχύοντας και τη συγκέντρωση του εφήβου;

Στο σημείο αυτό έρχεται η yoga να συνδυάσει την αναπνοή με την άσκηση, βοηθώντας στη συγκέντρωση της σκέψης και δείχνοντας τον τρόπο προς την αυτοβελτίωση.

Σ’ ένα μάθημα που συνδυάζει έντονη σωματική δραστηριότητα και τεχνικές αναπνοών ο έφηβος ασκούμενος έχει την ευκαιρία να αποβάλλει το άγχος της σχολικής καθημερινότητας, να αισθανθεί όμορφα και θετικά λόγω της έκκρισης των ορμονών «χαράς», να βελτιώσει τη στάση του σώματός του ( η οποία επιβαρύνεται με το κουβάλημα τσάντας και τη χρήση οθονών) και να αποκτήσει επίγνωση του σώματός του και του εαυτού του γενικότερα.

Μέσα από τη ροή των ασκήσεων ο ασκούμενος δεν έχει να ανταγωνιστεί κάποιον παρά μόνο τον εαυτό του, σε αντίθεση με τη σχολική πραγματικότητα όπου τα παιδιά από μικρά «αναγκάζονται» να είναι ανταγωνιστικά μεταξύ τους και το μέτρο σύγκρισης και αξιολόγησης είναι οι βαθμοί στον έλεγχο απόδοσης. Με τον τρόπο αυτό μαθαίνει να έχει αυτοπεποίθηση στις ικανότητες του, να μην έχει το φόβο του λάθους ή της αποτυχίας και να αποκτά εμπιστοσύνη στον εαυτό του. Και όλα αυτά επιτυγχάνονται διότι δεν υπάρχει κανένα ίχνος κριτικής προς τον κάθε ασκούμενο.

Μαθαίνοντας να αναπνέουμε σωστά και ρυθμικά αυξάνουμε την ικανότητα συγκέντρωσης σε ένα μόνο πράγμα τη φορά. Έτσι σταδιακά ελέγχουμε τη σκέψη μας και δεν μπορεί κάτι να μας αποσπάει εύκολα την προσοχή. Αναπνέοντας σωστά διαχειριζόμαστε καλύτερα την ενέργεια μας και εστιάζουμε στο παρόν, αφήνοντας στην άκρη περιττές σκέψεις  και πληροφορίες. Και ειδικά την περίοδο αυτή οι περιττές πληροφορίες ρέουν με αφθονία…

Έτσι λοιπόν, οι έφηβοι ασκούμενοι μας μπορούν να θέσουν το στόχο τους και να επικεντρωθούν σε αυτόν.

Είναι σημαντικό να καταλάβουμε ή μάλλον να θυμηθούμε πως είναι να είναι κανείς έφηβος, για να μπορέσουμε να προσφέρουμε στη νέα γενιά εφήβων την υποστήριξη που χρειάζονται για να διεκδικήσουν τα όνειρα και τους στόχους τους. Να ενθαρρύνουμε τη γενιά αυτή να ανοίξει τα φτερά της και να γίνει η καλύτερη εκδοχή της ύπαρξης τους. Και η Αυτογνωσία είναι σίγουρα ένας δρόμος προς την επίτευξη αυτού.

  • Μαθαίνουμε Να Συγκεντρωνόμαστε
  • Θέτουμε Ένα Στόχο
  • Σεβόμαστε Το Σώμα Μας &Τις Αλλαγές Του
  • Αποκτούμε Επίγνωση Του Σώματος Μας
  • Ενισχύουμε Την Αυτοπεποίθηση Μας
  • Συνδυάζουμε Σωματική Άσκηση με Σωστή Διατροφή
  • Βάζουμε Σειρά Στις Σκέψεις Μας & Ιεραρχούμε τις Προτεραιότητες Μας•

Namaste teen yogis!

Related posts

Jump up to the sky, make yourself fly!

Γυμναστική στην εποχή του covid-19

Ταρακουνηθείτε με… το U BOUND

Έλενα Κατσιγιάννη

Leave a Comment

Facebook
Twitter
Youtube Channel
Pinterest
Instagram