Image default
DANCE FITNESS YOGA ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ

Ποια είναι η σχέση του χορού με τη yoga;

Έχεις αναρωτηθεί ποτέ πως η γιόγκα σχετίζεται με το χορό ή αν και πως ο χορός υπάρχει μέσα στη yoga; Διάβασε παρακάτω για να ανακαλύψεις ποια είναι η σχέση του χορού με τη yoga.

Χορός και yoga

Ο χορός όπως και η yoga είναι διαφορετικά μέσα έκφρασης του σώματος αλλά συνάμα έχουν κοινά στοιχεία. Η μουσική σε ένα μάθημα της yoga όπως και σε ένα μάθημα χορού, συμβάλλει στην ψυχική ισορροπία. Αποτελούν και τα δυο μια διέξοδο από την καθημερινότητα και το στρες. Η yoga όπως και ο χορός προσφέρει στον άνθρωπο, έναν τρόπο να αναπτύξει την ισορροπία, τον συντονισμό κινήσεων και την εστίαση στο κέντρο βάρους, τόσο στο κορμό όσο και στο νου. Με λίγα λόγια οι επιρροές της yoga στο χορό γίνονται αντιληπτές ακόμα και σήμερα. Δεν είναι τυχαίο ότι σήμερα ο χορός όπως και η yoga, με την παραδοσιακή τους έννοια, είναι της μόδας.

Vinyasa yoga

Ένα είδος yoga που μπορεί να θυμίζει κινήσεις ενός χορευτή ή να αποτυπώνει μια περιγραφή μας χορογραφίας είναι η vinyasa yoga, διότι είναι  asasnas που εκτελούνται από το μαθητή της yoga με ροή. Πιο συγκεκριμένα η vinyasa yoga σημαίνει “συγχρονισμός κίνησης και αναπνοής”, καθώς κάθε αναπνοή αντιστοιχεί κυριολεκτικά σε μια φυσική άσκηση. Η τεχνική αυτή λέγεται και Vinyasa Flow ή μόνο Flow εξαιτίας της αρμονικής ροής μέσα από την οποία κάποιος μετακινείται από την μια στάση στην άλλη. Αυτή η αρμονία κινήσεων που παραπέμπει στον χορό. Συγχρονίζοντας την κίνηση με την αναπνοή, αυτό το αρχαίο σύστημα yoga δημιουργεί μεγάλη θερμότητα μέσα στον οργανισμό, ζεσταίνει το αίμα, το καθαρίζει και βελτιώνει την κυκλοφορία του.

Η βελτίωση της κυκλοφορίας, απαλλάσσει από τον πόνο των αρθρώσεων, δυναμώνει το σώμα, ενεργοποιεί τη φυσική άμυνα του οργανισμού και αποβάλλει τις τοξίνες  και την ασθένεια των εσωτερικών οργάνων, δρώντας αντιγηραντικά. Ο ιδρώτας που παράγεται από τη θερμότητα της vinyasa yoga αφαιρεί από τον οργανισμό όλες τις τοξίνες, προσφέροντας ένα σώμα υγιές, λεπτό και δυνατό. Μέσα από τη γρήγορη εναλλαγή των στάσεων, η vinyasa yoga προσφέρει έντονη μυϊκή ενδυνάμωση, σύσφιξη και τόνωση σε συνδυασμό με έντονη ευεξία.

H ροή του σώματος

Για να ρέει το σώμα μας με ακεραιότητα χρειαζόμαστε καλή φόρμα και σταθερή δομή. Όπως ένα ποτάμι που ρέει από την πηγή στο βουνό του  και καταλήγει στη θάλασσα. Έτσι και η ροή του σώματος μας είναι υπαρκτή με κάθε μας αναπνοή. Μερικές φορές η δομή του σώματος μας είναι τόσο άκαμπτη ώστε η ροή να συμβαίνει δυσκολότερα και μερικές φορές μια ισχυρή ροή θα σπάσει τις ήδη υπάρχουσες δομές, δημιουργώντας μια νέα διαδρομή. Με τον χρόνο και την εξέλιξη, μια καλά δομημένη ισορροπία γίνεται πάντα αντιληπτή από το μαθητή και η ροή μέσα από το σώμα βρίσκει τη βέλτιστη έκφραση της.

Η στάση του χορευτή

Αυτή η δυναμική αλληλεπίδραση της δομής και της κίνησης-ροής είναι όμορφα ενσωματωμένη στο natarajasana (ή αλλιώς γνωστό και ως στάση του χορευτή). Μια asana προχωρημένου επιπέδου, η natarajasana βοηθά να καλλιεργήσει ο μαθητής τη δύναμη και την κομψότητα της μορφής και της δράσης. Αυτό γίνεται μέσα από την ισχυρή ενέργεια που απαιτείται για να ισορροπήσει στο ένα πόδι, μπαίνοντας σε έκταση κορμού προς τα πίσω, το λεγόμενο στο μπαλέτο Cambre. Σημαίνει “λυγισμένος”. Λύγισμα που ξεκινά από τη μέση και γίνεται προς οποιαδήποτε κατεύθυνση, αλλά κυρίως προς τα πίσω. Σε αυτό το άνοιγμα προς τα πίσω, μπορούμε να πούμε ότι μας βοηθά να ανοίξουμε τη καρδιά μας και όλο το μπροστινό μέρος του σώματος μας. Αυτό απαιτεί να έχουμε ήδη βρει την ισορροπία μας και να έχουμε δουλέψει αρκετά πάνω σε αυτήν.

Οφέλη asanas

Η στάση αυτή καθ’ αυτή στη yoga μας κάνει να αντιμετωπίσουμε με περίσσιο θάρρος τις δυσκολίες της ζωής και μας βοηθά ακόμα να έχουμε πίστη στον εαυτό μας. Με αποτέλεσμα η natarajasana να εμπεριέχει μια καθαρή και άμεση επικοινωνία με τον προσωπικό χορευτή που ο κάθε ένας κρύβει στη ψυχή του και που είναι ο ίδιος μας ο εαυτός. Για αυτό το λόγο για τον καθένα εκφράζεται και εκτελείται διαφορετικά αυτή η asana.

Προοδευτικότητα

Είναι σημαντικό να αναφέρουμε ότι η asana αυτή μπορεί να διαμορφωθεί διαφορετικά από μάθημα σε μάθημα. Στην αρχή οι μαθητές μας δεν είναι απαραίτητο να φτάσουν στην τελική θέση. Σε κάθε  προσπάθεια που κάνουν κατά τη διάρκεια της πρακτικής τους, τους δείχνουμε και τους τροφοδοτούμε με λίγα παραπάνω στοιχεία όσον αφορά την asana  αυτή. Μέχρι κάποια στιγμή να νοιώσουν έτοιμοι να την εκτελέσουν σωστά και με πλήρη επίγνωση του σώματος τους, νοιώθοντας σίγουροι για τον εαυτό τους.

Ετυμολογία

Η ετυμολογία της asana αυτής είναι: (not-ah-raj-AHS-anna)

nata=σημαίνει ηθοποιός και χορευτής.

raja=σημαίνει βασιλιάς.

Η ακριβής ετυμολογία είναι ο βασιλιάς του χορού.

Επέλεξε χορό ή yoga λοιπόν, ή συνδύασε τα μαζί και βγάλε στην επιφάνεια το χορευτή που κρύβεις μέσα σου!

Ακολούθησε το fitnessvibes.gr  στο Facebook και στο Instagram

Related posts

Η αξία της κολύμβησης!

Μαρία Σκαμπαρδώνη

Τα οφέλη του Pilates στην εγκυμοσύνη

Margarita Preftitsi

20 μυστικά για εύκολο αδυνάτισμα

Κατερίνα Δημακοπούλου

Leave a Comment

Facebook
Twitter
Youtube Channel
Pinterest
Instagram