Image default
FITNESS ΤΡΑΥΜΑΤΙΣΜΟΙ ΥΓΕΙΑ & ΕΥΕΞΙΑ ΦΥΣΙΚΟΘΕΡΑΠΕΙΑ

Σκολίωση: όλα όσα πρέπει να ξέρεις!

Κάτι για κάποιους γνωστό, για άλλους άγνωστο, ίσως για άλλους κάτι που άκουσαν αλλά δε ξέρουν και τι ακριβώς είναι. Η σκολίωση είναι μία ασθένεια στην οποία η σπονδυλική στήλη αποκλίνει ή/ και περιστρέφεται πλάγια από την φυσιολογική κάθετη γραμμή. Με πολύ λίγα και απλά λόγια ένα «φιδάκι» που δημιουργείται στην πλάτη ορισμένων αντί την κλασσική ευθεία της σπονδυλικής στήλης. Μπορεί να ταξινομηθεί ως ιδιοπαθής, συγγενής, νευρο-ινωμάτωση και νευρομυϊκή.

Η εφηβική ιδιοπαθής σκολίωση μπορεί να προκαλέσει μειωμένη κινητικότητα της ΣΣ, αποδυνάμωση των μυών γύρω της, αναπνευστική δυσλειτουργία, χρόνιο σωματικό και ψυχικό πόνο.

Η πάθηση δεν παρουσιάζει συγκεκριμένα συμπτώματα, με αποτέλεσμα η έγκαιρη διάγνωση να είναι δύσκολη. Ωστόσο η γρήγορη ανίχνευση και η θεραπεία είναι σημαντικές καθώς είναι εύκολο να χαθεί ο κατάλληλος χρόνος θεραπείας. Όταν η σκολίωση είναι στα αρχικά στάδια (ήπια σκολίωση) είναι πιο αποτελεσματικό το πλάνο θεραπείας στην καθυστέρηση της εξέλιξης της ή/και στην μείωση της καμπύλης.

Οι παράγοντες προδιάθεσης της δυσμορφίας είναι γενετικοί και σχετίζονται με ανωμαλίες του συνδετικού ιστού, του μυοσκελετικού και του νευρικού συστήματος κατά την διάρκεια της ανάπτυξης. Η συχνότητα της σκολίωσης είναι υψηλότερη κατά την διάρκεια της εφηβείας 10-14 ετών στα κορίτσια και 12-16 ετών στα αγόρια ανάλογα με την επιτάχυνση στην ταχύτητα ανάπτυξης. Στόχος ενός προγράμματος αποκατάστασης είναι να σταματήσει την εξέλιξη της δυσμορφίας ή να διορθώσει τις καμπύλες που παρουσιάζονται, αποτρέποντας ή εξασθενώντας τις επιπτώσεις που εμφανίζονται κατά την ενηλικίωση.

Η εφηβική ιδιοπαθής σκολίωση είναι ένα σημαντικό πρόβλημα παιδιατρικής περίθαλψης, επειδή η παραμόρφωση μπορεί να προχωρήσει και να προκαλέσει χρόνιο πόνο, να επηρεάσει την αναπνευστική ικανότητα και την ποιότητα ζωής.

Η σωματική δραστηριότητα πρέπει να ενθαρρύνεται σε αγόρια και κορίτσια με σκολίωση. Όσο νωρίτερα γίνει η διάγνωση τόσο σημαντικότερη είναι η παρέμβαση στην εξέλιξη της πάθησης. Η βελτίωση της φυσικής κατάστασης έχει αντίκτυπο κατά την διάρκεια της εφηβείας αλλά και στην μετέπειτα ενήλικη ζωή.

Συγκεκριμένα οι ασκήσεις σταθεροποίησης του πυρήνα (μέση κοιλιά) του σώματος είναι αποτελεσματική για τον έλεγχο των κινήσεων του για να διατηρηθεί μια ουδέτερη θέση στη σπονδυλική στήλη, κάτι το οποίο μειώνει τους πόνους της πλάτης καθώς επίσης και την καλαισθητική του σώματος.

Τέλος σε όλες τις περιπτώσεις είναι σημαντική η μείωση του πόνου, η βελτίωση της ποιότητας ζωής και η εικόνα του σώματος. Μαθαίνοντας να ελέγχουν τις ασυμμετρίες των μυών προκαλούν καλύτερη στάση του σώματος.

Εσύ σα γονιός ή σαν παθών ενημερώσου και βελτίωσε την ζωή σου. Ρώτησε άμεσα τους ειδικούς και κάνε την κίνηση που χρειάζεται.

Related posts

Περπάτημα ή Τρέξιμο; Τι να επιλέξω;

Daily Full Body Workout χωρίς εξοπλισμό!

Motivation για να γυμναστώ όταν ντρέπομαι για τα κιλά μου;

Μαρία Σέρτσου

Leave a Comment

Facebook
Twitter
Youtube Channel
Pinterest
Instagram