Image default
FITNESS ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ

Δομή μαθήματος της yoga για παιδιά

Δεν είναι λίγες οι φορές που γίνεται αντιληπτό ότι ο δάσκαλος δεν επιλέγει την κλασική δομή του μαθήματος Yoga για παιδιά αλλά τη δομή ενός θεματικού μαθήματος. Αυτό ίσως συμβαίνει γιατί τα παιδιά άσχετα με την ηλικία τους χάνουν το ενδιαφέρον τους και την προσοχή τους πολύ γρήγορα. Η ιδέα ενός θεματικού μαθήματος όμως θα τους δώσει κίνητρο να σκεφτούν και να επεκτείνουν  την φαντασία τους, σύμφωνα πάντα με τις οδηγίες του δασκάλου. Δεν είναι απαραίτητο το θεματικό μάθημα να είναι πάντα το ίδιο. Κάποιες φορές μπορεί να επαναλαμβάνεται ανάλογα με το ενδιαφέρον και τη ζήτηση των παιδιών. Επίσης, η δομή του θεματικού μαθήματος αλλάζει ανάλογα με την ηλικία.

Θεματικό μάθημα

Για παράδειγμα, επιλέγουμε ένα  θεματικό μάθημα με τίτλο “Μια βόλτα στη θάλασσα”. Στην αρχή, όπως και σε όλα τα μαθήματα της Yoga για παιδιά, σχηματίζουμε έναν κύκλο. Πρώτο μέλημα του δασκάλου είναι να εξηγήσει πώς θα γίνει το μάθημα αναφέροντας μικρές λεπτομέρειες  για το τι θα επακολουθήσει. Πιο συγκεκριμένα, εξηγεί στα παιδιά μέσα από δημιουργικό και διασκεδαστικό τρόπο πώς να μιμηθούν ζώα ή οργανισμούς που ζουν στο νερό.

Παιχνίδι γνωριμίας

Αφού έχουμε δημιουργήσει τον κύκλο, ξεκινάμε με το «Παιχνίδι Γνωριμίας». Ονομάζουμε την μπάλα που κρατάμε στα χέρια μας αχινό και περνάει από τα χέρια όλων των παιδιών με τη σειρά. Κάθε φορά που ένα νέο παιδί κρατάει τον αχινό συστήνεται στα υπόλοιπους της ομάδας και εξηγεί  τι του αρέσει να κάνει στη θάλασσα ή με το που παίρνει τον αχινό αναπαριστά με το σώμα του ένα ζώο που ζει στο νερό και το όνομά του ξεκινάει με το αρχικό γράμμα του ονόματος του παιδιού.

Παιχνίδι αναπνοής

Στη συνέχεια ακολουθεί το παιχνίδι της αναπνοής όπου τα παιδιά κρατάνε για μόλις ελάχιστα δευτερόλεπτα την αναπνοή τους σαν να κάνουν βουτιά στο νερό.

Warm up

Μετά το παιχνίδι της αναπνοής ακολουθεί το “Warm Up” γνωστό και ως ζέσταμα. Σε αυτό το σημείο ο δάσκαλος ζητάει από τα παιδιά να μιμηθούν τις κινήσεις του κολυμβητή, δηλαδή από όρθια θέση έρχονται  μπρούμυτα σαν να βγαίνουν και να μπαίνουν στο νερό κάνοντας βουτιά. Ακόμα, μπορούν να σχηματίσουν με το σώμα τους κινήσεις σαν να κολυμπάνε κουνώντας τα χέρια και τα πόδια τους εναλλάξ.

Κυρίως μέρος

Μετά το ζέσταμα τους ζητάμε να αναπαραστήσουν με το σώμα τους  το μεταφορικό μέσο με το οποίο πηγαίνουν στη θάλασσα και το μέσο με το οποίο θα ήθελαν να ταξιδέψουν στο νερό σχηματίζοντας με το σώμα τους τη βάρκα, το κανό, το θαλάσσιο ποδήλατο και το υποβρύχιο.

Στη συνέχεια ο δάσκαλος, αφού ρωτήσει τα παιδιά ποια ζώα ή στοιχειά της φύσης ζουν στο νερό, τα αναπαριστά με το σώμα του και στη συνέχεια ζητάει από τα παιδιά να τον ακολουθήσουν. Μερικές φορές κάποια παιδιά με ανεπτυγμένη φαντασία  μπορούν να «ξεφύγουν» από το πρότυπο του δασκάλου και να  δημιουργήσουν κάτι παρεμφερές ή ακόμα και εντελώς διαφορετικό με το σώμα τους. Έτσι, αναπαριστούν-μιμούνται με το σώμα τους τη φάλαινα, τον ξιφία, τον αστερία, το δελφίνι, το ψάρι η ακόμα και τη θαλάσσια χελώνα.

Γιόγκικο παιχνίδι

Αφού έχουμε μάθει τα ζώα, παίζουμε ένα «γιόγκικο» παιχνίδι, τις “Μουσικές Εφημερίδες”. Ταυτόχρονα με τον ήχο της μουσικής τα παιδιά κινούνται ελεύθερα μέσα στο χώρο. Μόλις σταματήσει η μουσική  ο δάσκαλος τους ζητάει να πατήσουν πάνω σε ένα φύλλο εφημερίδας και να κάνουν ένα ζώο η στοιχειό της φύσης που έχουν κάνει προηγουμένως και ζει στο νερό.

Mandala

Πριν την ολοκλήρωση του μαθήματος και πριν τη χαλάρωση, τα παιδιά σε έναν κύκλο ζωγραφίζουν πάνω σε ένα χαρτί που έχει αποτυπωμένο ένα σχέδιο, το λεγόμενο “mandala”. Αυτό τα βοηθάει στη συγκέντρωση ενώ πίσω από αυτή τη ζωγραφιά το παιδί καταγράφει τι του άρεσε στο μάθημα ή ακόμα και μια ευχή.

Χαλάρωση

Στο τέλος έρχεται η ώρα της χαλάρωσης όπου τα παιδιά σχηματίζουν τον αστερία σε ύπτια θέση και με την φαντασία τους νοιώθουν σαν ένας αστερίας στην ακτή. Ταξιδεύουν νοητά σε διάφορα μέρη σαν αστερίες και ακούν τη φωνή του δασκάλου που είναι ο οδηγός τους σε αυτό το ταξίδι.

Αφού σηκωθούν από τη θέση της χαλάρωσης και πριν φύγουν από την αίθουσα, ο δάσκαλος τους ρωτάει πώς τους φάνηκε το μάθημα. Τους αφήνει χρόνο να σκεφτούν και όταν νοιώσει ότι όλα τα παιδιά έχουν απαντήσει ολοκληρώνει το μάθημα λέγοντας τους ότι θα τα πουν την επόμενη φορά.

Άσκηση ξιφίας

Τέλος μέσα από ένα ολιγόλεπτο βίντεο σας δείχνω πως αναπαριστούμε με το σώμα μας τον ξιφία. Πιο συγκεκριμένα, ξαπλωμένοι μπρούμυτα με τεντωμένα πόδια παράλληλα και με τα χέρια μας πλάι στην λεκάνη και με το εσωτερικό από τις  παλάμες μας να κοιτάζει ψηλά, παίρνουμε μια εισπνοή ανασηκώνουμε την πλάτη μας και φέρνουμε τα χέρια μας μπροστά ενώνοντας τις παλάμες μας. Στη συνέχεια με την εκπνοή μας επιστρέφουμε τα χέρια μας στην αρχική τους θέση και κατεβάζουμε τον κορμό μας.

Related posts

Γιατί yoga?

Σκολίωση: όλα όσα πρέπει να ξέρεις!

Μαρία Σέρτσου

Yoga studio ή γυμναστήριο; τί να επιλέξω?

Leave a Comment

Facebook
Twitter
Youtube Channel
Pinterest
Instagram